søndag 19. februar 2012

Fastelaven

Hei folkens.

Aaaah, jeg må bare si at jeg elsker søndager. En av de beste dagene i uken uten tvil. Det har vært utrolig deilig vær idag, varmegrader i sola og vårfeeling. Idag er det jo også fastelaven. Jeg og Leif lurte før idag på hvilke tradisjoner det er rundt fastelaven og hvorfor dette er en merkedag. Jeg leste litt og fant ut at ordet fastelaven tideligere ble brukt om kvelden før den romersk-katolske kirkens fasteperiode på 40 dager før påske. Fastelavenssøndag ble også kalt fleskesøndag og var dagen for fråtsing. Så som en rest av denne skikken idag fråtser vi i boller på fastelaven, hehe.

Så tenkte jeg at jeg skulle rette oppmerksomheten mot en av mine fantastiske forlovere som så hemmelighetsfull sendte meg en sms før helgen og sa hun hadde hengt noe på døra mi. Nysgjerrig som jeg var fikk jeg Leif til å se da han kom hjem siden jeg selv ikke var hjemme. På døren hadde søteste Charlotte hengt dette i en pose:



Så nå skal jeg kose meg med litt bryllupstitting i kveld og la meg inspirerere. Er så mye fint man kan gjøre i forbindelse med bryllup. Nå er det kun 6 måneder igjen så står vi der selv og skal gifte oss. Tiden flyr virkelig avgårde fortere enn vi klarer å følge med innimellom.

Så tenkte jeg at jeg skulle vise dere disse søte koppene fra Nordic Wool som Leif kom hjem med her om dagen. Mønsteret på koppene er inspirtert av skandinaviske strikkemønstre. Dette er i tillegg en termokopp som har en isolert dobbelvegg som holder drikken varm - samtidig som man unngår å brenne seg på fingrene :) Lurt!


 Ha en fortsatt fin fastelaven og kos dere med fråtsing :)

Hilsen Frøken Holm


2 kommentarer:

  1. Kos deg med bryllupsmagasin og drøm deg bort i dagen deres! :)

    De koppene er utrolig fine, har ønsket meg sånn selv :)

    Ha en finfin uke :)

    SvarSlett