tirsdag 21. februar 2012

Tirsdag

Hei :)

Igår dro vi jo en tur til Oslo. Leif skulle ha seg klokke, jeg skulle kikke litt og så skulle vi innom IKEA på veien hjem.  Vi koste oss kjempemasse og det var så all right å reise på en mini dagstur bare oss to. Som sagt det endte jo med litt pengebruk da, men det driter jeg i, haha. Ble så fornøyd med det jeg fant! 

Kjøpte blant annet denne på Monki. Er den ikke nydelig? ELSKER fargen og gleder meg til å bruke den når det blir varmere i været. Og når man ikke er like vinterblek som nå.


Så kjøpte jeg denne shortsen fra Cubus. Må si jeg er litt i vår/sommermodus allerede. 
 

Så ble det jo litt fra IKEA:

Pels teppe fra Oleby-serien  


Ribba bildehylle


Kvill Ramme

Alle bildene er hentet fra IKEA sine hjemmesider.

Så ble det noe mer småtteri ellers. Idag har det gått i jobbing og besøk hos svigermor. Kaller henne det selv om vi ikke er gift enda, synes det er så koselig. Nå skal jeg gå og lage verdens BESTE pastagrateng. Tenkte å dele oppskriften med dere. Dette er ikke en low carb rett for å si det sånn. 

Du trenger: paprika, løk, champignon, mel, melk, salt, pepper, oregano, grønnsaksbuljongterninger, hvitløk smøreost, pasta skruer, picnic skinke, raspet ost. 

1) Stek paprika, løk og champignon i en kjele med litt margarin. 
2) Hell i ca 70 gram mel, 5dl melk og 5 dl vann. Krydre med salt, pepper, oregano. 
3) Legg i 2 stk grønnsaksbuljongterninger og ha i en boks med hvitløk smøreost/evt   krydderost
4) Hell i ønsket mengde pasta og kok alt dette sammen (kan evt koke pastaen ved siden av)
5) Skjær skinke i småbiter og hell oppi
6) Legg dette i en ildfast form med ost på toppen. Stekes på 200 grader i ca 15 minutter

Ha en fortsatt fin kveld - jeg er bandy enke da Leif er i Oslo med bandylaget. :) LYKKE TIL HIL!

Hilsen Frøken Holm

3 kommentarer:

  1. osså kom du ikke innom meg! fy på du ;)

    SvarSlett
  2. Så koselig Miriam. Jeg liker selv fargene og våren som er kommet inn i butikkene nå, lyser opp. :D
    Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett