mandag 5. mars 2012

Sukkulenter

Hei hei.

Jeg er av den typen som (nesten) alltid glemmer å vanne blomster, og når jeg først kommer på det er det ofte for sent. Derfor har jeg tydd til noe som heter sukkulenter, de holder godt på det lille vannet de skal ha og tåler en del tørke. Passer jo meg midt i blinken! Sukkulenter kan fint plantes ute om sommeren, så kanskje jeg skal prøve det i år. Stakkars rysslingen jeg planter ute er også godt glemt for å si det sånn. Men har også bestemt meg for å ha lavendel ute i år, synes det er så fint. 

Vel, her er mine sukkulenter:

Denne har fått plassen sin på spisestuebordet.
Disse har fått plass på kjøkkenhylla. Synes hjertesukkulentene er så skjønne!
Elsker den gamle melkeflasken min.
Så ble det en i kjøkkenvinduet.
Apropos blomster, tulipanebuketten min er nydelig om dagen:


Sola har jo titta frem idag, så da jeg hadde kjørt Leif for å hente leiebilen (jepp, jeg kræsja bilen hans for et par uker siden...!), satte jeg meg ut og leste litt. Det var deilig det. Gleder meg til litt nærmere sommeren, da skal det shines litt mer ute her. Gleder meg til å få ting i sommerstand igjen.


Denne krakken fant jeg på loppis til 50kr. Alt vi gjorde var å male den.
I ettermiddag blir det loppis med svigermor, så Espern med Kristine. Må seriøst komme ordentlig igang med treningen igjen. Nå er det snart bare 5 måneder igjen til man skal se fresh ut i brudekjole, og det er noen kilo som skal av. Etter trening går turen til Kristine for å se siste episode av Sønner av Norge. Er nok en håpløs romantiker innerst inne så det programmet gikk rett i hjertet på meg. Ha en fortsatt fin mandag!

Hilsen Frøken Holm






6 kommentarer:

  1. Så koselige bilder da =)
    Ha en fin fin dag!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig, takk!
      Ha en fin dag du også :)
      Klem

      Slett
  2. Hvor skal du på loppis?

    Sukkulenter er fine og lette å få til ja :) Men tror jeg er forbi det stadiet, de hadde sikkert drukna hos meg ;P

    Veldig koselig ute hos dere da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror det var på Presterud jeg! :)
      Hehe, ja enten tørker man blomster eller så drukner man dem. Vanskelig med en mellomting :p
      Takk for det, gleder meg til å få det mer istand mot våren!

      Slett
  3. Fine tulipaner :))
    Kan ikke ha sånne jeg, katten liker å knaske på dem ;)
    Blir inspirert av utepynten din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja jeg er heldigere med mine katter på det området :p hehee. så bra, masse fint man kan finne å ha ute!

      Slett