søndag 26. februar 2012

Takk for igår folkens :)

Morn :)

Å idag har jeg hatt så sykt hangover etter igår. Vi var nemlig på rakfisklag hos Turid og det var kjempekoselig :) Var vel ikke hjemme før nærmere halv fire. Blitt en tradisjon dette nå, ser allerede frem til neste år.

Gårsdagens harrytur var veldig hyggelig. Vi kom frem til Charlottenberg og det myldret av folk, som det sikkert vanligvis gjør der en lørdag formiddag. Vi fikk handlet det vi skulle ha og litt til. Pastellfarger er jo in både innen fashion og interiør nå og jeg fant denne søte huslykten som jeg måtte ha.


Tenkte jeg ville vise dere Rokokko stolen vår som jeg er så glad i. Vi har to stykker men har kun fremme den en på grunn av plassmangel. Vi fant de på Finn.no og hentet de i Minnesund. Da vi hentet dem fikk vi høre at dise stolene var fra tidlig 1900-tall og at de hadde stått på en gård på Hedmarken. Det var jo spennende å høre, må si jeg fortsatt er nysgjerrig hvor i Hedmark disse har stått. De er i veldig godt tatt vare på og det eneste som er gjort med den i nyere tid er at det er lagt på litt aldringsmaling (som det kalles) for å få den til å se ekstra shabby chic ut! Stoffet er originalt og er ikke slitt i det hele tatt. Vurderte å trekke de om i en annen farge som passer mer inn med resten, men siden den er så fin original og i såpass god stand har jeg ikke gjort det.


Kattene er glad i å ligge på stolen så i skrivende stund har stolen fått et saueskinn på seg.


Apropos kattene våre Wilma og Selma, her er de:

Selma er halvt Perser. En litt merkelig katt men med sin gromme sjarm.
Her er Wilma som tror hun er the queen of the house.
Her er Selma som liten.
Wilma med lekemusa si.

De glimter til og er innimellom ganske gode venner :)
Nå skal jeg gå og lage bakt potet til min kjære kommer hjem fra Bandy. Håper dere har en fin kveld og koser dere ekstra de siste timene av helga.

Hilsen Frøken Holm


2 kommentarer:

  1. Den stolen så det ut som de var i mystisk god stand til og være så gammel, men kjempe fin var den,så der gjorde du nok et røver kjøp :). Selv om jeg kan skjønne det er vanskelig og få den til og passe inn i et litt mer moderne/romantisk hjem.
    Så nydelige Wilma og Selma er, det siste bilde var jo bare helt bedårende :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja så foreløpig er og blir den rød :) Hehe ja de glimter til innimellom hehe. Klem

      Slett