fredag 24. februar 2012

WEEKEND og inspo

Hei folkens!

Idag var det deilig å komme hjem fra jobb skal jeg si dere. Da jeg gikk oppover mot leiligheten strålte solen og naboene hadde begynt å tørke klær ute! Det er et sikkert vårtegn :) 

Jeg har vært innom mange interiørbloggerog sett at mange bruker gamle kabelbord enten til pynt eller som bord. Dette er en stund siden nå og jeg ble ikke helt blitt enig med meg selv om jeg synes dette var fint eller ei.  Men nå har jeg kommet frem til den konklusjonen at det er stilig! Har lyst på ett sånt selv i en av de minste størrelsene og male det i hvitt og bruke det som cafe bord på terrassen. Så det er en oppussings plan for våren. Skulle helst hatt det nå! Hehe. 

Dette bildet fant jeg på Boligpluss.no og er fra Amalie Svenngård som vant Norges vakreste Hjem 2011, syntes dette var superfint. Liker veldig godt industristilen med blant annet disse stolene og lampen. Synes det er fint at stilen mykes opp litt med saueskinnene på stolene. Bordet er bevart i sin opprinnelige farge og det gjør det hele mer røft.


Måtte bare legge til et inspirasjonsbilde til jeg fant på Google. Det er så fint når man har basic hvitt og så bryter med noen mørkere farger. De stolene her var bare rålekre. 


Ble inspirert av en kollega på jobb idag som hadde vært på Kremmerhuset og kjøpt verdens søteste matpakkepapir! Så får vi se om jeg blir bedre til å smøre niste til jobben. Sikkert ikke, men anyways veldig søtt! Og siden jeg hadde vårfeeling idag måtte jeg ha med meg disse lysene hjem. 

I helgen blir det harrytur på oss med Mattis, Marie og Elias. Det blir mys. På lørdag kveld er det rakfisklag som står på timeplanen så det blir kjempekoselig :) Gleder meg! 

Da gjenstår det bare å si en ting... God helg :)
Hilsen Frøken Holm

4 kommentarer:

  1. god fredag, Miriam. enig med du,om kabelbordene, veldig kult,men vet ikke om det er noe for meg.. men likte veldig godt den landlige stilen med tolix stolene.. metall stolene. finnes i knalle farger,pastell og grå,hvit,svart o.l. de står på ønskelisten min men de koster ganske mye. 1900kr per stol. ønsker deg ei god helg. har handla gardiner med farge gammel rosa,så skal bli fikse stua i morge.klem

    SvarSlett
  2. Ja jeg har vært litt i tvil selv men ute blir det bra :) ja se stolene er nydelig assa. Synes det ser bra ut å kombinere de i forskjellige farger. Men ja ganske dyre. Hehe. Står på ønskelista. :) å jeg elsker gammelrosa. Det blir nok koselig :) god helg line :)

    SvarSlett
  3. Hei og hå, så koselig du har det!! Likte de pyntekassene for kubbelys, enig med deg i at det er fint. Kabelbordbildet er fra Amalies Svenngårds hjem som vant NOrges vakreste hjem i fjor, stilig!! Lykke til med letinga, skal si ifra om jeg finner/ser et lite et til deg:) God helg, mvh Marianne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Så koselig med melding på bloggen! Det settes pris på:) Ja det stemmer det, syntes hun hadde det veldig fint! Ja kjempefint at du holder utkikk, takk skal du ha! Må si du har det superfint hos deg, og bloggen din er inspirerende! Fortsatt God helg, hilsen Miriam :)

      Slett