fredag 9. mars 2012

Gratulerer så mye med 25-års dagen Leif :)

God kveld.

Gratulerer så mye med dagen igjen min kjære. Håper du har hatt en fin dag og at du koser deg i kveld med bandy gutta. :) Verdens beste Leif.

Vi har hatt vår lille niese her på overnattingsbesøk her i natt og det var kjempekoselig. Så idag har jeg kjørt henne i barnehagen.

Her koser vi oss med kveldsmat og barnetv.
I dag har jeg hatt fri og det har vært deilig! Ble en supersosial dag hvor jeg begynte med lunsj sammen med Turid og lillebror. Etterpå dro jeg og Hanne på en liten handlerunde og det ble litt til heimen. I ettermiddag dro jeg og Leif til svigermor og fikk deilig middag! Bursdagsbarnet fikk selvsagt velge mat og da ble det spekemat. Nå sitter jeg og venter på at Martine skal komme så vi kan innta litt deilig vin med kjeks til. Aaaah, kan fredagen bli bedre? :) 

Apropos vin, jeg får mail om ukens vin eller drink hver uke av apiritif.no. Tenkte jeg skulle dele denne med dere siden helgen er på trappene! Så denne ukens anbefaling er en deilig rødvin fra Sør Italia. Denne vinen er visst lettlikelig, saftig og frisk.

Bildet er hentet fra apiritif.no
Ukens drink er mango- og pasjonsfruktmargarita. Denne drinken skal visst skremme bort vinteren;) Passer vel bra nå som de fleste lengter etter vår og sommer!

Bildet er hentet fra apiritif.no

Ingredienser:

2 cl tequila
2 cl pasjonsfruktlikør
6 cl mangopuré

Knust is
Evt lime

Fremgangsmåte:

Ha alle ingrediensene i en blender med en god skje knust is.
Kjør blandingen til du får en tyktflytende drink. Smak til med litt ferskpresset lime og evt litt sukkerlake dersom du ønsker den syrligere.


Såååå tilbake til dagens innkjøp! Ser at så mange har fine og koselige kjøkkenkroker med hyller og litt stæsj. Så jeg bestemte meg for å freshe opp hyllen min! Ble en ny boks fra Kremmerhuset som det står "cookies and cream" på. Har siklet på den en stund men har ikke funnet noe sted å ha den. Nå gikk kaffekapslene i denne, hehe. Kjøpte også denne nydelige trekassa som jeg satte kokebøkene mine i!



Leif fikk roser på bursdagen idag og det kunne jo ikke passet bedre til helgen! Disse rosene var i en nyyydelig gammel lilla farge.


I og med at det ble nye roser i hus måtte de slitne tulipanene vike. Men jeg syntes blomstene fortsatt var så fine så jeg valgt og klippe de av og sette de i en telysholder. 



Nå blir det vin her i gården. Ha en fin fredagskveld.

Hilsen Frøken Holm

2 kommentarer:

  1. jeg har den rosa boksen... hihi.. ;) gratulerer igjen til leif! :)

    SvarSlett