onsdag 7. mars 2012

Lille Lørdag

God formiddag!

Nå er jeg akkurat hjemme fra trening og det første jeg selvfølgelig tenker på da er at jeg har lyst på noe godt :p hehe. Men skal holde ut. Men med den tanken i hodet kom jeg på den fantastisk gode bolleoppskriften jeg har fått fra postvertene på jobb. Denne må dere prøve ut hvis dere liker luftige boller! De har byttet ut sukker med melis.

10 dl melk
300 gram smør
ca 5 dl melis

Dette skal kokes sammen til ca 37 grader

2 pk tørrgjær
ca 1,5kg hvetemel
3-4ts vaniljesukker
1 ts kardemomme

Bland det tørre i, ha i væsken. Elt ut deigen og ta plast over. Heves i 1 time. Stekes midt i ovnen på 200-225 grader i 8-10 min varmluft. 

Disse bollene er fantastisk gode!

Så hadde jeg lyst til å vise dere trollhasselen min. Den er perfekt å ha til pynt i alle høytider. Til jul har jeg julepynt på den, til påske har jeg påskepynt osv. Blitt litt dårlig på å pynte med årene, vil liksom ikke ha inn for mye dill dall pynt. Kvisten henger også over ved ovnen så det gjør det ekstra koselig synes jeg.


Så har jeg fått helt dilla på hjerteblomster, synes de er super dekorative. Jeg har blant annet en på hyllen i stuen. De passer også meg siden de tåler litt tørke i ny og ne, hehe.
 
 
Nå skal jeg straks reise på jobb for senvakt. Ha en strålende lille lørdag! 
 
Hilsen Frøken Holm 




2 kommentarer:

  1. Flott med trollhassel :) Jeg har den kun i den levende utgaven enda. :P

    Ble kjempefornøyd med fargen på stolen, den var midt i blinken :)

    Hørtes ut som gode boller :) Får prøve hvis jeg får bakeånden over meg igjen :P (jeg er så dårlig på nøyaktige mål.. :P)

    SvarSlett
    Svar
    1. Stilig å ha den i levende form da :) Hehe. Ja den fargen var kjempefin! Ja de bollene er verdt å prøve. Jeg må ha nøyaktige mål hvis mine skal bli gode, ekke så god på bakefronten enda. hehe:)

      Slett